Un article escrit per Mati Segura

“Escric per poder ajuntar els meus trossos. Quan un escriu el viscut, fa un puzle de si mateix, s’enfronta amb el dolor i amb l’esperança de superar-ho. Però, arribar al punt d’escriure, implica un treball personal, vèncer resistències i animar-se. Animar-se a trobar-se, a perdre’s, a tornar-se a trobar” Eduardo Galeano

Emoció no és el mateix que pensament. “No sé què em passa”. Tot i tenir el cervell ple de paraules, de vegades, no sabem com utilitzar-les per explicar el que sentim. Però les coses poden començar a canviar quan som capaços d’escriure-les. El llenguatge escrit ens comunica amb el nostre entorn i, a més, és el millor mirall per a nosaltres.

L’escriptura és una eina que tots podem fer servir. Ens ajuda a trobar consol si sofrim una pèrdua, a expressar el nostre enuig quan sentim que han estat injustos o a veure els perills d’una manera més realista.  Però, malgrat que està a l’abast  no sempre resulta senzill perquè estem tan pendents de com ho hem de dir que ens oblidem de què volem dir. Ens han ensenyat com hem de redactar correctament i com hem d’aplicar les regles d’ortografia, de gramàtica i de puntuació, però potser ningú no ens ha explicat que, si tenim un paper i un bolígraf, podem explicar els nostres sentiments i millorar el nostre estat d’ànim.

El procés d’organitzar el nostre pensament per escriure`l ajuda a relaxar-nos, millora la pressió arterial, la respiració i ens ajuda a dormir millor.